1 - 10 von 94 Ergebnissen

Peter Ablinger: Weiss / Weisslich

15,00
Preis inklusive Mehrwertsteuer
plus
Versand
Versandgewicht: 0,15 kg
  • Weiss/Weisslich 18 (1992, 1996) Aufnahmen
  • Nerz und Campari (Instrumente und ElektroAkustischOrtsbezogeneVerdichtung – IEAOV)
    4 Tage, 4 Instrumentalisten, 32 Stücke

Einmal bin ich bei einem Spaziergang durch die Felder östlich von Wien nahe der ungarischen Grenze auf etwas Merkwürdiges gestoßen. Das Getreide stand hoch und war wohl kurz vor der Ernte. Der heiße sommerliche Ostwind strich durch die Felder und plötzlich hörte ich das Rauschen. Obwohl es mir oft erklärt wurde, kann ich noch immer nicht sagen, wie sich Weizen- udn Roggenpflanze voneinander unterscheiden. Aber ich hörte den Unterschied. Ich glaube, es war das erste Mal, dass ich außerhalb eines ästhetischen Zusammenhangs (etwa eines Konzerts) wirklich hörte. Oder war es überhaupt das erste Mal, dass ich hörte. Etwas war geschehen. Vorher und Nachher waren kategorisch geschieden, hatten nichts mehr miteinander zu tun (Peter Ablinger).

Diese Kategorie durchsuchen: Peter Ablinger

Peter Ablinger: Augmented Studies

15,00
Preis inklusive Mehrwertsteuer
plus
Versand
Versandgewicht: 0,15 kg


  • Hypothesen über das Mondlicht (2012)

  • SS. Giovanni e Paolo (2007/2012)

  • Ohne Titel /3 Flöten (1989–1991)

  • Moiréstudie für Chiyoko Szlavnics (2012)

 

Wenn ich mir manchmal vorstelle, Evolution könnte möglich sein, dann ist darin KOMPLEXITÄT kein Ziel, sondern vielleicht etwas wie eine Rückversicherung für möglich gewordene UNMITTELBARKEIT. Für die Möglichkeit im immer engmaschiger werdenden Netz von Abstraktionen ausreichende Abgesichertheit einzuüben, um, wenn nicht gleich den Sprung aus dem Netz heraus, so wenigstens einen Blick durch die Maschen hindurch riskieren zu können: den Blick ohne Abstraktion, ohne Zeichen, ohne vorgegebene Denkschemata hin auf Wirklichkeit.“– Peter Ablinger

Diese Kategorie durchsuchen: Peter Ablinger

Peter Ablinger: 33-127

15,00
Preis inklusive Mehrwertsteuer
plus
Versand
Versandgewicht: 0,1 kg


From orchestral works to installations, Peter Ablinger's oeuvre explores the differences between reality and our perception of reality. In 33-127 for electric guitar and CD, Ablinger confronts the rational, human division of sound into musical scales with the complex acoustical reality of any given moment - its "noise." In each of the 95 pieces that make up 33-127, these two realities come face to face again and again: scale, noise, scale; scale, noise, scale...

In each piece, a scale descends, with gentle and unpredictable irregularities of both rhythm and pitch, from the top of the electric guitar's range to the bottom. The sound of the instrument is clean, clear, and precise. At some point in each of these tranquil, neutral scales - all but one of them, anyway - a cacophony of recorded street noise bursts in, which the guitar, now louder and rougher in tone, doubles, playing an orchestrated spectral analysis of this recorded noise. Just a moment of this though, or a few seconds; then the scale resumes as if nothing has happened.

This common use of scales in Ablinger's music is perhaps influenced by his background in graphic design, including his studies with Roman Haubenstock-Ramati, who composed many graphically notated scores. The basicness of a scale, like a stroke from a pencil, functions as a degree zero of human making.

Noise, or rather, "Rauschen" (the German term) has been a prominent part of Ablinger's music for more than 20 years. For Ablinger it is never simply a matter of mastering or claiming noises for musical purposes, but rather of acknowledging and confronting the place of all sounds in the general "noise" of reality.

In 33-127, the guitar is neither the soloist nor the protagonist. It and the "Rauschen" are equals in seemingly endless near-repetition, building up to a sublime incomprehensibility.

Peter Ablinger (born 1959 in Austria), began studying graphic arts and was inspired by free jazz, but completed his studies in composition with Gösta Neuwirth and Roman Haubenstock-Ramati in Graz and Vienna. Since 1982 he has lived in Berlin. Ablinger is one of the few artists today using noise without any kind of symbolism - not as a signifier for chaos, energy, entropy, disorder, or uproar; not to oppose something or be destructive; but rather for the sake of noise itself - to question the nature of sound, time, and space.

Diese Kategorie durchsuchen: Peter Ablinger

Peter Ablinger: I.E.A.O.V.

15,00
Preis inklusive Mehrwertsteuer
plus
Versand
Versandgewicht: 0,1 kg


  • Instrumente Und Elektroakustisch Ortsbezogene Verdichtung („Red On Maroon“) für Flöte (1995–1999)
  • Instrumente Und Elektroakustisch Ortsbezogene Verdichtung („8 Vitrinen, Pigmentstaub“) für Schlagzeug (1992–2000)
  • Weiss/Weisslich 24 für die Kirchen von St. Lambrecht 1–12 (1994/1998)
Diese Kategorie durchsuchen: Peter Ablinger

Peter Ablinger: Grisailles

15,00
Preis inklusive Mehrwertsteuer
plus
Versand
Versandgewicht: 0,1 kg


  • Grisailles (1–100) für drei Klaviere (1991–1993)
Diese Kategorie durchsuchen: Peter Ablinger

Peter Ablinger: Der Regen, das Glas, das Lachen

15,00
Preis inklusive Mehrwertsteuer
plus
Versand
Versandgewicht: 0,1 kg


  • Der Regen, das Glas, das Lachen für 25 Instrumentalisten (1992)
  • Ohne Titel für 14 Instrumentalisten (1992)
  • Quadraturen IV („Selbstportrait mit Berlin“) (1995–1998)

While standing at the waterfall, we become aware of our thoughts, but not the waterfall itself; if we succeed in letting our thoughts stand still, we hear a melody within the turmoil. Everyone has his own. (Peter Ablinger)

Diese Kategorie durchsuchen: Peter Ablinger

Coriún Aharonián: Gran tiempo

15,00
Preis inklusive Mehrwertsteuer
plus
Versand
Versandgewicht: 0,15 kg


  • Homenaje a la flecha clavada en el pecho de Don Juan Díaz de Solís

  • Gran tiempo

  • ¡Salvad los niños!

  • Esos silencios

  • Apruebo el sol

  • El progreso

  • Que

 

This collection of Coriún Aharonián’s electronic works, composed between 1967 and 1984, is great! Most of the sounds are transformed acoustic sounds, made with instruments and voice and taken from the environment. There are occasionally words used as in radio theater. The compositions are all lively and interesting and what’s really amazing is that Aharonian’s music has been such a well-kept secret all these years. But it’s not just the music, it’s also that the spirit behind the music is complex and forceful, as Aharonian hints in the liner notes. He is eloquent, not only as a man of his time but as a man of his place (which is Montevideo, Uruguay). Speaking of the title piece Gran Tiempo (1974, Great Times), he writes: “I think it expresses in a quite precise manner that Latin American idiomatic way between the ironical and the transcendental, between the sad and the very happy, between the pain and the “no, brother, it’s nothing,“ between the circumstantial doubt and the historical certainty. That Latin American way to define our moment of the seventies . . .” Aharonián has been very active in South American musical life (and non-musical life) during the past many years.

Diese Kategorie durchsuchen: Coriún Aharonián

Coriún Aharonián: una carta

15,00
Preis inklusive Mehrwertsteuer
plus
Versand
Versandgewicht: 0,15 kg


  • Gente für Flöte, Oboe, Klarinette, Fagott, Horn, Trompete, Posaune, Kontrabass, Marimbula und Steel Drum
  • Música para cinco für Altflöte, Horn, Trompete, Posaune und Tom-Toms
  • Música para tres für Flöte, Violine und Klavier
  • ¿Y ahora? für Klavier
  • ¿De qué estamos hablando? für Bassklarinette, Fagott und Violoncello
  • Los cadadías für Klarinette, Fagott, Violoncello und Klavier
  • Una canción für Flöte, Klarinette, Viola, Violoncello und Klavier
  • Una carta für 15 Instrumentalisten
  • Mestizo für Orchester

 

Diese Kategorie durchsuchen: Coriún Aharonián

Coriún Aharonián: Los cadadías

15,00
Preis inklusive Mehrwertsteuer
plus
Versand
Versandgewicht: 0,15 kg
  • Mestizo (1993)

  • Gente (1990)

  • ¿Y ahora? (1984)

  • Digo, es un decir (1979)

  • Música para cinco (1972)

  • Música para tres (1968)

  • Los cadadías (1980)

  • Una canción (1998)

  • Secas las pilas de todos los timbres (1995)

 

A major collection of music by Uruguayan composer Coriún Aharonián.

Aharonián’s music is remarkable for its combination of cool intelligence, passion, drama, and humanity. This CD provides an excellent opportunity to get to know this exceptional musical personality.

Secas las pilas de todos los timbres is an electroacoustic composition of a wide range of moods, a tape collage of sounds from “documents of different places and times . . .” Mestizo is a powerful, gripping orchestral piece, with a stunning opening of deep percussion and brass. Aharonián conducts the Montevideo new music ensemble in a performance of his remarkable Digo, es un decir and plays his solo piano piece ¿Y ahora?

Diese Kategorie durchsuchen: Coriún Aharonián

Frangis Ali-sade: Crossings

15,00
Preis inklusive Mehrwertsteuer
plus
Versand
Versandgewicht: 0,15 kg


  • Music for Piano (1989)

  • Three Watercolours (1987) für Sopran, Flöte
    und präpariertes Klavier

  • Dilogie I (1988) für Streichquartett

  • From Japanese Poetry (1990) für Sopran, Flöte
    und Klavier/Celesta/Vibraphon

  • Crossing II (1993)

 

Frangis Ali-sade bewegt sich sich im Spannungsfeld zwischen der traditionellen Musik ihrer Heimat Aserbeidschan und der Musik unserer Zeit und findet in ihren Kompositionen zu einer ganz eigenwilligen Synthese dieser beiden Welten.

Diese Kategorie durchsuchen: Frangis Ali-sade
1 - 10 von 94 Ergebnissen