1 - 1 of 18 results

Robert Ashley: Outside of Time/Außerhalb der Zeit

38.00
Price inclusive value added tax
plus delivery
Delivery weight: 1.19 kg


Contents/Inhalt
 

Prefaces / Vorworte

  • At the Round Table/Am runden Tisch
    by/von Alvin Lucier

  • Editor’s Preface/Vorwort des Herausgebers
    by/von Ralf Dietrich

  • The Sparser the More Necessary/Je schwieriger desto notwendiger
    by/von Gisela Gronemeyer and/und Reinhard Oehlschlägel

  • Acknowledgements/Danksagung
    by/von Robert Ashley

Towards a New Kind of Opera/Zu einer neuen Art von Oper

  • Speech as Music. A Musical Autobiography
    Sprache als Musik. Eine musikalische Autobiographie

  • Reinventing the Wheel. Different Periods in My Work
    Das Rad neu erfinden. Verschiedene Perioden meines Schaffens

  • The Dream of a Sound. Some Characteristics of My Music
    Der Traum von einem Klang. Einige Merkmale meiner Musik

  • . . . to begin again with music”
    Important Elements in My Musical Life
    „... neu mit Musik anfangen“
    Wesentliche Elemente meines Lebens als Musiker

  • Variations on the Drone. A None-Timeline Concept
    Variationen über den „Drone“
    Das Konzept einer „Non-Timeline“-Musik

  • Proportions in Music. The Meaning and Character of Numbers
    Proportionen in der Musik
    Bedeutung und „Charakter“ von Zahlen

  • A New Kind of Opera. Contemporary Opera in the United States
    Eine neue Art von Oper.
    Zeitgenössische Oper in den Vereinigen Staaten

  • . . . and break my heart”
    The Difference Between Speaking and Singing
    „... und brich mir das Herz“
    Der Unterschied zwischen Sprechen und Singen

  • We need more music.” Opera versus Recital
    „Wir brauchen mehr Musik“. Oper versus Konzert

  • Stories from Real Life. Music with “Characters”
    Geschichten aus dem wirklichen Leben
    „Persönlichkeiten“ in meiner Musik

  • A Typical Score. Production Notebooks and How They are Used
    Eine typische Partitur
    Produktionsaufzeichnungen und ihre Verwendung

  • Where do the ideas come from?” Opera Subjects and Libretti
    „Wo kommen die Ideen her?“ Opernstoffe und Libretti

  • Everybody knows exactly what to do”
    Working with Strict Formulas
    „Jeder weiß genau, was er zu tun hat“
    Komponieren mit strengen Formeln

  • Style and Technique. Performance Practice
    Stil und Technik. Zur Aufführungspraxis meiner Opern

  • Music has Become a Mystery Again. A New Definition of “Form”
    Musik ist wieder ein Geheimnis geworden
    Eine neue Definition der „Form“

  • All Music Can Be Understood. Music with Roots in the Aether
    Jede Musik kann verstanden werden
    „Music with Roots in the Aether“

  • And So it Goes, Depending. Perfect Lives (Private Parts)
    Und so sieht’s aus, je nachdem. „Perfect Lives (Private Parts)“

  • The Magic of Collaboration. Perfect Lives and the “Template”
    Die Magie der Zusammenarbeit. „Perfect Lines“ und die „Schablone“

  • Telling Stories in an Unusual Way. Atalanta (Acts of God)
    Geschichten auf ungewöhnliche Art erzählen
    „Atalanta (Acts of God)“

  • A Kind of History of America. A Grand Opera Tetralogy
    Eine Art Geschichte der Vereinigten Staaten
    Eine große Operntetralogie

  • A Wonderful Jungle Full of Exotic Things. Celestial Excursion
    Ein wunderbarer Dschungel voller Exotismn. „Celestial Excursions“

  • Letting Off Steam. The Immortality Songs
    Dampf ablassen. „The Immortality Songs“

Discovering the Musicality of Speech. Mills College
Die Musikalität der Sprache entdecken. Mills College

  • The Most Difficult Job in the World. Teaching at Mills
    Die schwierigste Tätigkeit auf der Welt
    Unterrichten am Mills College

  • Illusion Models

  • Dreaming in Public. Three Works from the Seventies
    Öffentlich träumen. Drei Stücke aus den siebziger Jahren

  • In Sara, Mencken, Christ and Beethoven
    There Were Men and Women

    John Barton Wolgamot

  • The Sound of Words. Der Klang der Worte

The ONCE Festival and/und the ONCE Group

  • Public Opinion Descends Upon the Demonstrators

  • in memoriam . . .

  • Evening. Stage Version from in memoriam . . . Kit Carson
    „Evening“. Bühnenversion von „in memoriam ... Kit Carson!“

  • The Wolfman for amplified voice and tape
    „The Wolfman“ für verstärkte Stimme und Tonband

  • Kittyhawk (An Antigravity piece)

  • Combination Wedding and Funeral

  • Joy Road Interchange

  • Unmarked Interchange

  • Entrance

  • Frogs

  • The Trial of Anna Opie Wehrer and Unknown Accomplices . . .

  • Music has to be about something.” The ONCE Group<

  • Musik muss von etwas handeln“. Die ONCE Group

  • Collections of Images. The ONCE Group Pieces
    Bildersammlungen. Die Stücke der ONCE Group

  • Conceptual Pieces. Instructions and Annotations
    Konzeptstücke. Spielanweisungen und Anmerkungen

  • Thinking about the Sound of Speech. Lectures to Be Sung
    Über den Klang der Rede nachdenken. Zu singende Vorträge

  • When the Virus Kills the Body . . .

  • A Last Futile Stab at Fun

Program and Liner Notes
Programmheft- und Schallplattentexte

  • The Fox (1957)

  • Sonata . . . (1959–1960)

  • The Bottleman (1960)

  • Music for the ONCE Festival 1961–1966

  • in memoriam . . . Esteban Gómez (quartet) (1963)

  • The Wolfman (1964)

  • The Wolfman Tape (1964)

  • That Morning Thing (1967)

  • She Was a Visitor (1967)

  • The Wolfman Motorcity Revue (1967–1968)

  • String Quartet Describing the Motions of Large Real Bodies (1974)

  • How Can I Tell the Difference? (1974)

  • Automatic Writing (1979)

  • Perfect Lives (1978–1980)

  • Atalanta (Acts of God) (1982–1987)

  • Au Pair (1982–1987)

  • Empire (1982–1991)

  • Basic 10 (1988)

  • Superior Seven (1988)

  • Tract (1958–1992)

  • Outcome Inevitable (1991)

  • Now Eleanor’s Idea (1993)

  • Foreign Experiences (1994)

  • Balseros (1997)

  • Dust (1998)

  • Celestial Excursions (2003)

  • Tap Dancing in the Sand (2004)

  • Hidden Similarities (2005)

  • Concrete (2006)

 

List of Works/Werkverzeichnis

Index

Browse these categories as well: Books, Robert Ashley
1 - 1 of 18 results